هر آنچه باید در مورد شیرهای سیلابی بدانید

تصویری از شیر دیلوج

فهرست مطالب

شیرهای سیلابی در شرایطی استفاده می‌شوند که نیاز به استفاده سریع از حجم زیاد آب دارند و به همین دلیل اغلب جزء جدایی ناپذیر سیستم‌های حفاظت در برابر آتش هستند.در این مقاله،به بررسی دیلوج ولوها، چگونگی عملکرد آن‌ها و مزایا و معایب آن‌ها و… .

سیستم سیلابی چیست؟

شیرهای سیلابی مقادیر زیادی آب را در یک منطقه بزرگ در مدت زمان نسبتاً کوتاهی تحویل می‌دهند. این شیرها معمولاً در سیستم‌های حفاظت آتش ثابت، استفاده می‌شوند و سیستم لوله آن‌ها تا زمانی که شیر سیلاب آب تحت فشار نازل‌ها یا آبپاش‌های باز را توزیع کند خالی است. دیلوج ولوها دارای اجزا و تجهیزات بیشتری نسبت به سیستم‌های لوله و خشک مرطوب هستند. بنابراین آن‌ها کمی پیچیده‌تر هستند. سیستم‌های دتکتور می‌تواند شامل گرما، دود، اشعه ماوراء بنفش (UV) یا مادون قرمز (IR) باشد.

کاربرد شیرهای سیلابی

سیستم‌های سیلابی در شرایطی استفاده می‌شوند که نیاز به استفاده سریع از حجم زیاد آب دارند. این سیستم‌ها یک “منطقه حائل (buffer zone) ” در مناطق خطرناک یا در مناطقی ایجاد می‌کنند که آتش می‌تواند به سرعت گسترش یابد. همچنین می‌توان از آن‌ها برای خنک کردن سطوح برای جلوگیری از تغییر شکل یا فروپاشی سازه استفاده کرد. یا برای محافظت از مخازن، ترانسفورماتورها یا خطوط فرآیند در برابر انفجار.

نمونه‌های دیگر عبارتند از: مخازن حاوی محلول‌های قابل احتراق، انبارهای تجهیزات، مناطق ذخیره سازی یا آزمایشات حاوی مواد با نقطه اشتعال پایین، یا سیستم‌های محافظت از محصولات.

شیرهای سیلابی یا دیلوج ولوها در اندازه‌های کوچک،جمع و جور، سبک وزن هستند و با یک تراش از پیش مونتاژ شده ارائه می شوند. تمامی این مشخصات نصب را ساده و سرعت می‌بخشند. درچیه این سیستم‌ها به سرعت و در عین حال نرم باز می‌شوند و از چکیدن یا نشتی آب جلوگیری می‌کند و برای جلوگیری از هدر رفتن آب طراحی شده است. به علاوه، می‌توان آن را با یک دستگیره فعال با انگشت شست ریست کرد.

دریچه‌های سیلاب هیدرولیک و الکترونیکی عملکرد و دوام برتر را در مهم‌ترین کاربردهای حفاظت در برابر آتش ارائه می‌دهند. سری 134 برقی(solenoid) یک دریچه روشن-خاموش است که با دریافت سیگنال الکتریکی به طور خودکار به سمت دستگاه کنترل شیربرقی باز می‌شود تا به سرعت لوله‌های حفاظت در برابر آتش را پر کند. این سیستم‌های سیلابی در طیف گسترده‌ای از مواد موجود هستند که برای تحویل سریع در ریخته‌گری‌های خود در محل ریخته می‌شوند.

ویدئوی متحرک از عملکرد شیر دیلوج

مزایا و معایب دیلوج ولوها

مزایا:

  1. ارزان‌تر از روش‌های دیگر است.
  2. از آب برای خاموش کردن استفاده می‌کند.

معایب:

  1. می‌تواند به تجهیزات حساس یا الکترونیکی آسیب برساند.
  2. زمان تمیز کردن طولانی‌تر از سیستم‌های پودر و گاز.
  3. برای کار کردن به یک مخزن بزرگ آب نیاز دارد.

2 پاسخ

    1. با عرض سلام و ارادت
      بله موجود هستند. برای اطلاعات بیشتر با شماره: 021-22855818 تماس حاصل فرمایید.
      با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *