حهت سفارش محصول با شماره زیر تماس حاصل نمایید.

021-22855818

کلیک کنید!

شیر دروازه‌ای OS&Y برند WEFLO

سایز (اینچ):   “2 تا “12 و “14 تا “24

حداکثر فشار کار :   300 psi

نام محصول:           شیر قطع کن OS&Y

شرکت سازنده:         WEFLO

کد محصول:         SLS4090

شیر دروازه‌ای OS&Y یکی از تجهیزات اطفاء حریق است که توسط شرکت تولیدی تجهیزات آتش نشانی ماناصنعت پایدار به بازار عرضه می‌شود. از آن‌ها، فقط به منظور کنترل و مسدود کردن جریان سیال استفاده می‌گردد. در مواردی که به جریان مستقیم نیاز باشد، نمی‌توان از آن استفاده کرد، به این دلیل که یک دریچه دو طرفه می‌باشد. شیر دروازه‌ ای OS&Y این امکان را فراهم می‌کند که ماده سیال، از هر جهتی که لازم است جریان پیدا کند و کاربرد بسیاری در زمان مهار آتش دارد.

شیر os&y یکی از انواع شیرهای صنعتی است که به منظور قطع و باز کردن جریان مایعات استفاده می‌شود. این نوع شیر دارای ساختاری است که امکان قطع جریان مایعات را به صورت دقیق و با کنترل فراهم می‌کند. از این شیرها برای کنترل جریان آب، گاز، نفت و سایر مایعات صنعتی استفاده می‌شود. این شیرها به دلیل قابلیت کنترل دقیق جریان و پایداری در عملکرد، در صنایع مختلفی از جمله صنایع نفت، گاز، شیمیایی و آب و فاضلاب مورد استفاده قرار می‌گیرند. به دلیل اهمیت و کارایی این شیرها در صنایع مختلف، انتخاب و استفاده از شیر دروازه‌ای OS&Y امری حیاتی برای انجام عملیات صنعتی به صورت صحیح و ایمن است.

شیر دروازه‌ای OS&Y

اصطلاح OS&Y مخفف عبارت “outside stem and yoke” و یا “outside screw and yoke” است. در این مدل شیرآلات یک میله بلند و باریک وجود دارد که از یکطرف به دسته (Handwheel) در بالای شیر و از طرف دیگر به کشویی (Gata) متصل می‌شود.

زمانی که شیر را ببندید، دسته (Handwheel) در بالای Stem که رزوه‌ای است، قرار دارد. با چرخاندن دسته (Handwheel) در خلاف عقربه‌های ساعت، Stem به سمت بالا حرکت کرده و شیر باز می‌شود. زمانی که شیر باز است، اگر دسته (Handwheel) را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید، Stem به سمت پایین حرکت می‎‌کند و شیر بسته می‌شود.

تفاوت اصلی شیرهای معمولی با شیرقطع کن OS&Y قابلیت تشخیص باز بودن یا نبودن شیر به صورت چشمی (visible) است.

مهمترین نکته در شبکه‌های اطفاء حریق آماده به کار بودن شبکه و عدم بسته بودن شیر در زمان بهره برداری می‌باشد. درصورتی که شیرهای OS&Y را ببندید، ، میله میانی در داخل شیر قرار می‌گیرید. همچنین در صورتی که شیر را باز بگذارید، میله میانی از شیر خارج می‌گردد.